ועדי הנמלים לעיני: מלחמה עכשיו

בפגישה של ראשי ועדי העובדים של נמלי חיפה ואשדוד הוחלט להגיע מחר ליו"ר ההסתדרות עם דרישה למהלכים. גורם בוועדים: "נגמרו המילים"


19:45 ,08.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדי העובדים של נמלי חיפה ואשדוד יגיעו מחר ליו"ר ההסתדרות עופר עיני עם רשימת החלטות אופרטיביות בנוגע לתוכנית להקמת רציף חדש פרטי בכל אחד מהנמלים. כך הוחלט בסיום פגישה, שהתקיימה היום (ב') אחר הצהרים בבית ועד העובדים בנמל חיפה (ראו ידיעה נפרדת).

בסיכום הפגישה הגיעו הוועדים להחלטות בנוגע לדרך הפעולה שברצונם לנקוט במלחמה (מילה שלהם) נגד החלטת הממשלה ונגד תוכנית הרפורמה בנמלים.

ההחלטה התקשורתית שהתקבלה בפגישה היתה שאף אחד מהצדדים לא מדבר, מלבד האישור שבפגישה אכן התקבלו החלטות, ושהראשון שישמע מהם מחר יהיה עיני.

אמר גורם המקורב לוועדים: "ההחלטה היא פשוטה - לא להתקפלות. מעכשיו זה מלחמה, על כל מה שמשתמע מזה. אנחנו רוצים השבתה כללית, שתצא מייד הכרזה על סכסוך עבודה. אנחנו מיליטנטים עד הסוף. אין יותר ויתורים. אנחנו מתכוננים לתרחישי קיצון, כמו להעלות את כל העובדים לירושלים, להתבצרות מול הכנסת, כולל בני משפחה, כולל שריפת צמיגים".

יועץ התקשורת של ועד עובדי נמל אשדוד חיים קוזניץ: "התקבלו החלטות והן יועברו ליו"ר ההסתדרות מחר בבוקר. לפחות מטעם נמל אשדוד, לא מוציאים כלום עד לאחר הפגישה".

יועץ התקשורת של ועד עובדי נמל חיפה צבי וילדר: "הוועדים התכנסו היום. הפגישה התקיימה באווירה של אחדות, למען מטרה משותפת. בפגישה התקבלו החלטות ומחר הן יועברו לידיעת יו"ר ההסתדרות".

יצוין שהוועדים לא שבעו נחת, בלשון המעטה, מהחלטתו של עיני לבטל אתמול (א') את מסיבת העיתונאים שתכנן, בה היה אמור להודיע, על פי כל הסימנים, על הכרזה על סכסוך עבודה, בדרך להשבתה כללית של המשק, המהלך המועדף על העובדים.

הוועדים ראו בצעד של עיני, שהתקבל לאחר שנקרא למשרד ראש הממשלה, מבחינת כניעה.

לפני הפגישה היום, כשנשאל אחד מראשי הוועדים על הפגישה המצופה למחר עם עיני, והאם מדובר בעוד פגישה שבה יוחלפו מילים, ענה: "אין יותר מילים, מעכשיו זה רק מעשים".

למרות הניסיון לשמור על ההחלטות עד הפגישה עם עיני מחר, יצוין שלא אחת הצהירו גם יו"ר ועד העובדים של נמל חיפה מאיר תורג'מן וגם יו"ר ועד העובדים של נמל אשדוד (שהשעה את עצמו) אלון חסן – בנפרד - שהקמת רציפים פרטיים תהיה "לא במשמרת שלי".

תורג'מן וחסן גם לא היססו והתייחסו בביטול כשנשאלו על גורלה של יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל לשעבר, גילה אדרעי, שהועברה מתפקידה על ידי ההסתדרות, שסברה שהיא אינה ממלאת את תפקידה ויצאה נגד ההסתדרות. "הכוח של עובדי הנמלים הוא לא הכוח של עובדי הרכבת", היתה התשובה השגורה.