אינדקס פרייטוס: ירידה של 10% בתעריפים בין סין והחוף המערבי

על פי נתוני FBX מחירי התובלה בין סין והחוף המערבי של ארה״ב עומדים כרגע על 1,472 דולר ל-FEU - ירידה של 10% לעומת שבוע שעבר. המחירים


10:48 ,25.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת פרייטוס Freightos פרסמה לאחרונה את נתוני מדד FBX (Freightos Blatic Index) ממנו עולה כי מחירי התובלה בין סין והחוף המערבי של ארה״ב עומדים כרגע על 1,472 דולר ל-FEU - ירידה של 10% לעומת שבוע שעבר ותעריף נמוך יותר מה-1 ביוני. יחד עם זאת, למרות שההיצע מוגבל בנתיב סחר זה, סיכוי גבוה שחברות הספנות יעלו את התעריפים בחודש הבא. בשנה שעברה, במהלך אוגוסט מחירי GRI עמדו על 1,600 דולר - מחיר שבו הם נשארו לאורך כל עונת השיא.

 

המחירים בנתיב הסחר בין סין והחוף המזרחי של ארה״ב עומדים כעת על 2,941 דולר - כמעט ללא שינוי לעומת שבוע שעבר. המחירים עומדים ברמה של 12% מסוף יוני, ועלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

נציין כי חברת CMA CGM הודיעה אתמול על ביטול הפלגה מאסיה לצפון אירופה שתוכננה לצאת מנמל טיאנג׳ין ב-15 באוגוסט על גבי האנייה APL Singapura בנפח של 13,892 TEU, וזאת בשל ״אי יציבות בין הביקוש להיצע בנתיב זה״.

 

זהו הביטול החמישי מצד חברת ספנות החברה ב״ברית אוקיינוס״ במהלך עונת השיא הנוכחית - עונה בה הביקושים נראים חלשים מתמיד.

 

איתן בוכמן, סמנכ״ל שיווק בחברת Freightos, התייחס לנתונים ואמר כי ״למרות תחזיות כלכליות קודרות והורדת תחזיות הבנק העולמי, סיכוי טוב כי תעריפי ההובלה בטרנס-פסיפי יעלו במהלך אוגוסט. מדוע? הצטברות גורמי סיכון פוטנציאליים בהמשך השנה, כולל מעבר לדלק דל-גופרית בעלות גבוהה יותר, הפרעות בסחר עם היטלים על האיחוד האירופי, ברקזיט ונושאי ביטחון במפרץ הפרסי״.

 

בוכמן הוסיף כי כל הגורמים יכולים להביא לטעינה מוקדמת של מטענים, ולכן עלייה בתעריפים במהלך אוגוסט אין משמעותה כי המחירים יישארו לאורך כל עונת השיא.