צוק: החלטת נמל אשדוד על שינויים במערך התפעול תואמת את עמדת הלשכה

נשיא לשכת הספנות הגיב על השינויים במערך התפעול של נמל אשדוד עליהם הכריז אתמול מנכ"ל חברת נמל אשדוד וציין: “אנחנו מקווים שהמאמץ יראה גם שיפור משמעותי בתפוקות שעדיין אינן מספקות"


00:00 ,08.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות הגיב על השינויים במערך התפעול של נמל אשדוד עליהם הכריז אתמול מנכ"ל חברת נמל אשדוד וציין: “אנחנו מקווים שהמאמץ יראה גם שיפור משמעותי בתפוקות שעדיין אינן מספקות"

ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, אשר נמצא בימים אלה בחו"ל, העביר למערכת port2port באמצעות לשכת הספנות את תגובתו למכתבו של מר שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שעסק בשינויים תפעוליים במערך התפעול בנמל.

לדברי צוק, ההחלטה של נמל אשדוד כפי שבאה לידי ביטוי במכתבו האחרון של שוקי סגיס "תואמת את עמדת הלשכה שכבר זמן רב טוענת שהנמל צריך להקצות משאבים לאוניות כדי לשפר את התפוקות. 'מריחה' של ידיים כדי להראות שאין אוניות מחוץ לנמל רק מוסיפה להמתנה הכללית מחוץ לנמל ובעיקר בתוכו".

לדברי צוק, "צריך לפרגן להנהלת הנמל על המאמץ המושקע שם לאחרונה בהגדלת הצוותים והשעות הנוספות על מנת להתגבר על עומס החגים והאוניות”. צוק הוסיף בסיום דבריו כי "אנחנו מקווים שהמאמץ יראה גם שיפור משמעותי בתפוקות שעדיין אינן מספקות".

כזכור, שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, הודיע אתמול על שינוי נהלים במערך התפעול של הנמל במטרה לייעל ולקצר את זמני המתנת האוניות. מחברת הנמל נמסר כי מדובר בשינויים מהותיים ביניהן: אוניות מכולה יחויבו להעביר מכולות לייצוא עד כ-8 שעות לפני תחילת הטעינה ואוניה שלא תעשה זאת תאבד את תורה, חברת הנמל תקצה לפחות שני צוותים לאוניה, אוניה שתסרב לעבוד תאבד את תורה התפעולי לטובת האונייה שאחריה.

אוניות מטען כללי- החברה תקצה מינימום של שני צוותים לאוניה, סוכני יתחייבו למשאיות בכמות מספקת בכל המשמרות. בהעדר משאיות המטען יפורק לשטח על פי החלטת הנמל ומועד שיגורו יתואם עם חברת הנמל, ועוד.

סגיס טען במכתב בו הודיע על השינויים במערך התפעול כי "משימת הנמל היא פריקה וטעינה לשחרור מהיר של האוניות ועל מנת להמשיך במגמת קיצור זמני ההמתנה וייעול השירות, קיבלנו החלטה לבצע מספר תהליכים”. סגיס הצר במכתבו על העובדה כי מערך ההובלה היבשתית פועל רק 12 שעות ביממה וציין כי הנמל חייב לעבוד ולהפעיל את משאביו בשלוש משמרות מלאות. "אנו דורשים שכל ממשקי השרשרת הלוגיסטית, שהינם בנוסף לעובדי הנמל, יפעלו גם בלילה, בכלל זה משאיות, נמל מחסנים עורפיים ומפעלים", כתב סגיס.

מחברת נמל אשדוד נמסר בנוסף כי היא תמשיך במהלך התגבור הכולל של הנמל בגיוס כוח אדם והשקעה נרחבת בציוד חדש וכי היא פנתה לאחרונה למשרד התמ"ת על מנת לקבל אישור מיוחד לתוספת 10 משמרות לעובד לחודשים הקרובים.