פתיחת קו ספנות חדש בין אירן וסוריה

ראש לשכת המסחר האיראנית-סורית המשותפת הודיע בסוף השבוע על השקת קו ספנות ימי בין נמלי בנדר עבאס באיראן ולטקיה בסוריה. הקו יפעל בתדירות של אחת לחודש


10:36 ,14.02.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש לשכת המסחר האיראנית-סורית המשותפת, כיוואן כאשפי, הודיע בסוף השבוע על השקת קו ספנות ימי בין נמלי בנדר עבאס באיראן ולטקיה בסוריה. כאשפי הצהיר כי לאחר ביצוע התיאום הדרוש בין לשכת המסחר המשותפת, הוועדה לפיתוח יחסי הכלכלה בין איראן, עיראק וסוריה והארגון הימי של איראן, הוחלט להפעיל את קו הספנות ימי מבנדר עבאס ללטקיה, אחת לחודש.

 

הוא ציין כי לאחר נקיטת הצעדים הנדרשים, ספינת הסוחר הראשונה תפליג מבנדר עבאס ללטקיה ב-10 במרץ. כאשפי צוטט כאומר כי ״אחת הבעיות העיקריות בסחר עם סוריה היא נושא הספנות וההובלה, מכיוון שאין גבולות יבשתיים משותפים, ויש רק מספר מצומצם של דרכים להעביר סחורות אליה, קרי באמצעות עיראק דרך מעבר הגבול היבשתי המשותף עם סוריה, אך לא ניתן ליישם זאת כרגע עקב מספר סיבות״.

 

המסלול השני, לדברי כאשפי, הוא ״באמצעות הובלת סחורות מאיראן על סיפון מעבורת מנמל מרסין הטורקי לסוריה. עם זאת, העלויות הגבוהות ובעיות אחרות מסבכות את הנושא, ולכן השקת קו ימי להובלת סחורות מבנדר עבאס ללטקיה היא האופציה הטובה ביותר״. הוא הוסיף כי הקו היה פעיל בעבר אך הוא לא היה סדיר.