סוכני המכס מוחים נגד משרד הבריאות: לא נשמור ניירת של יבואנים

טוענים כי נוהל יבוא אישי של מזון למדינת ישראל הופץ בקרב סוכני המכס יום לפני שנכנס לתוקף וללא ידיעתם או התייעצות עימם. אמיר שני: גם רשות המסים מחייבת את היבואן לשמור המסמכים


14:04 ,06.09.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים פנה אתמול במכתב למר אלי גורדון, מנהל שירות המזון הארצי במשרד הבריאות בנוגע לנוהל חדש בתחום יבוא אישי של מזון למדינת ישראל שהופץ לפני יומיים.

 

מר אמיר שני, יו״ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, כתב לגורדון כי ״נוהל יבוא אישי של מזון למדינת ישראל״, הועבר אלינו ממשרד הבריאות אתמול, ב-4 בספטמבר, בהודעה כי ייכנס לתוקפו היום, 5 בספטמבר.

 

שני מציין כי נוכח העובדה שסעיף 7 לנוהל עוסק באחריות ״משלח״ הופתענו לקבל נוהל אשר הוכן ללא ידיעתנו וללא התייעצות עמנו.

 

למען הסר ספק, מציין שני במכתבו למר גורדון, סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים אינם נותני שירות של משרד הבריאות ולכן לא נקבל על עצמנו לשמור ניירת בארכיון דיגיטלי לפרק זמן של 3 שנים, וודאי שלא לערוך רישום של נותני ״כמויות המשלוחים, סוגי המוצרים, שמות היבואנים, כנדרש בסעיף 7.4.

 

לתשומת לבך, כותב שני למר גורדון ממשרד הבריאות, על פי החלטת רשות המסים, במערכת ״שער עולמי״ אשר אמורה לעלות לאוויר ב-14 בינואר 2018 חלה על היבואן, ורק על היבואן, החובה לשמור מסמכים ולא על סוכן המכס.

 

נוכח האמור לעיל, באם שירות המזון הארצי במשרד הבריאות מבקש לפעול כלקוח של סוכני המכס ובמסגרת זו מבקש מקהיליית סוכני המכס לשמור עבורו את המסמכים הנדרשים ניתן להגיע להסכמה לעניים דמי שמירת מסמכים, אותם עם משרדך יהיה לסכם בנפרד עם כל חברה וחברה.

 

״במצב הדברים כיום״, כותב שני למר גורדון, ״קהיליית סוכני המכס אינה מוכנה לקבל על עצמה את בקשתכם לשמירת מסמכים״.

 

טרם נמסרה תגובת משרד הבריאות לדברים.