חברת צים הודיעה באתר החברה ללקוחותיה על התאמות שהיא מבצעת בלוח השירותים שלה בין סין וארה״ב, וזאת בעקבות שינויים בסחר ובביקושים במסחר הבינלאומי בין המדינות. על פי ההודעה, הקווים החדשים והשינויים המתוכננים כפופים לאישורים רגולטוריים.
כפי שאנחנו מדווחים כאן באתר PORT2PORT בעקביות, מלחמת הסחר בין ארה״ב לסין והמכסים הגבוהים שנשיא ארה״ב דונלד טראמפ בגובה של עד 145%, הטיל על סין - שותפת סחר מרכזית של ארה״ב - גרמו לירידה חדה בהזמנת מכולות לשינוע סחורות בין המדינות וכתוצאה מכך לירידה בקיבולת המבוקשת מצד יבואנים אמריקאים ויצואנים מסין. על פי הערכות, הביקושים בנתיב הסחר הפופולרי צנחו ב-35 עד 45 אחוזים, וההתאמות שחברת צים מבצעת בקווי הפעילות שלה משקפים את המציאות בשטח ואת הדרך בה חברת הספנות מתמודדת עם המצב החדש.
על פי הודעת צים החברה השעתה זמנית עד לתאריך לא ידוע את הפעילות בקווים ZNS ו-ZGC. על פי הודעת החברה ההפלגה האחרונה של שירות ZNS תהיה באנייה MSC Texas, שתגיע לצ׳ינגדאו ב-26 באפריל. שירות ZGC יופסק לאחר הפלגת האנייה MSC Long Beach VI, הצפויה להגיע לנינגבו ב-9 במאי.
כאמור, החברה תבצע שינויים נוספים בקווים הללו:
שירות ZIM Container Service Pacific (ZCP) יעבור דרך המסלול הבא: פוסן – ינטיאן – שיאמן – נינגבו – שנגחאי – פוסן – מנזנילו (מקסיקו) – תעלת פנמה – קינגסטון (ג׳מייקה) – ניו יורק – בולטימור – סוואנה – צ׳רלסטון – קינגסטון – תעלת פנמה – פוסן. האנייה הראשונה שתפעל בקו היא ZIM Mount Rainier, עם הגעה צפויה ליינטיאן ב-12 במאי.
שירות ZIM Xpress Boston (ZXB) יכלול את התחנות: סינגפור – קאי מפ – האייפונג – ינטיאן – קאוושיונג – תעלת פנמה – קרטחנה – צ׳רלסטון – סוואנה – נורפולק – נמל מאהר ניו יורק – בוסטון – כף התקווה הטובה – סינגפור. אניית הבכורה בקו זה היא ZIM Spinel, הצפויה להגיע לסינגפור ב-11 במאי.
שירות ZIM Seven Stars (Z7S) יפליג בנתיב: להאם צ׳באנג – האייפונג – קאי מפ – סינגפור – כף התקווה הטובה – ניו יורק – בולטימור – סוואנה – ג׳קסונוויל – כף התקווה הטובה – סינגפור – להאם צ׳באנג. אנייה ראשונה בקו היא MSC Douala VIII, שתגיע ללהאם צ׳באנג ב-8 במאי.
שירות ZIM South Lotus (ZSL) יופעל בנתיב: קאי מפ – ינטיאן – נינגבו – שנגחאי – פוסן – תעלת פנמה – מוביל – יוסטון – טמפה – מיאמי – כף התקווה הטובה – סינגפור – קאי מפ. אניית הפתיחה בקו זה היא MSC Maputo, אשר צפויה להגיע ליינטיאן ב-15 במאי.
בידול וחיזוק הצי עם אניות LNG
נזכיר כי חברת צים דיווחה על רווח נקי של 2.15 מיליארד דולר בשנת 2024. על פי נתוני החברה, בשנת 2024 היא שינעה 1.6 מיליון TEU בסחר בין אסיה ואמריקה - נתח הפעילות הדומיננטי של החברה שמהווה כ-43% מסך פעילות המטענים שלה שעמדה על 3.75 מיליון TEU בסך הכל.
נזכיר כי בתחילת אפריל צים הודיעה כי היא חתמה על הסכם חכירה ארוך טווח עבור 10 אניות מכולה המונעות במנוע בעל יכולת הנעה כפולה (דלק + גז טבעי LNG). אניות המכולה - בנפח של 11,500 TEU כל אחת, ייבנו במספנת ג׳ושאן צ׳אנגהונג בסין, כאשר המסירה צפויה בין 2027 ל-2028.
אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים, הצהיר עם החתימה כי ״לאחר שקיבלנו את כל 46 האוניות החדשות שחתמנו עליהן ב-2021 וב-2022, מה ששיפר משמעותית את יעילות הקיבולת המופעלת שלנו, אנו שמחים לקדם עוד יותר את אסטרטגיית הצי שלנו על ידי הבטחת חכירות ארוכות טווח עבור אוניות מכולות LNG דו-דלק חדשות בנפח 11,500 TEU. הסכמים אלה מבטיחים גישה לפלח אניות חשוב ומחזקים עוד יותר את צי ה-LNG המרכזי שלנו, שהוא בידול מסחרי קריטי. חשוב לציין, קיבולת רב-תכליתית זו מתאימה באופן אידיאלי לאניות הגלובליות השונות של צים, ומשפרת את הגמישות המסחרית ואת פוטנציאל הצמיחה שלנו״.