ארה"ב: נציבות ה-FMC אישרה פעילות "הברית"

על פי החלטת הנציבות הפדרלית הימית "הברית" אפקטיבית החל ממחר. ההחלטה מאפשרת תחרות של שלוש הבריתות על קווי הסחר לארה"ב וממנה – תחרות שתחל באפריל 2017


10:18 ,18.12.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

הנציבות הפדרלית הימית אישרה בישיבתה האחרונה לשנת 2016 את פעילות "הברית", THE Alliance. על פי ההחלטה "הברית" אפקטיבית החל ממחר, ה-19 בדצמבר.

 

הנציבות אישרה חמישה קווי פעילות בסחר עם ארה"ב במסגרת פעילות "הברית" אשר מורכבת מחברות הספנות האפאג לויד, יאנג מינג, קיי ליין, MOL ו-NYK. בעקבות האישור ניתן לומר כי הקרב על קווי הסחר לארה"ב בין שלוש הבריתות השונות יחל בעוז באפריל 2017.

 

"הברית" תפעיל 151 אניות בנפח קיבולת משתנה בין 3,000 TEU ו-14,500 TEU החל מ-1 באפריל. נציין כי חברות הספנות השותפות בברית מפתחות אמצעי ביטחון פיננסיים, בהם קרן חירום, אשר תסייע בעת משבר לערוב לטובת מטען נטוש במקרה ובו אחת מחברות הספנות תיקלע לקשיים כלכליים ותכריז על פשיטת רגל – כמו במקרה האנג'ין.

 

שתי הבריתות האחרות הן ברית האוקיינוס, Ocean Alliance, המורכבת מחברות הספנות CMA CGM, צ'יינה קוסקו, אוורגרין, ו-OOCL, וברית 2M המורכבת מחברות מארסק ליין וחברת MSC. נזכיר כי חברת הספנות יונדאי (HMM) אינה חברה בברית זו אך היא קשורה לברית 2M באמצעות הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי באמצעות הסכמי רכישה והחלפת סלוטים עם מארסק ליין ו-MSC.  

 

על פי נתוני אלפאליינר, חברות הספנות אשר שותפות בשלוש הבריתות השונות שולטות יחד ב-69 אחוז מכלל נפח הקיבולת הימית. אם נחשיב את הרכישה של המבורג סוד בידי מארסק ליין, ואת הרכישה של UASC על ידי האפאג לויד אחוז זה עולה ועומד על 74.4% מכלל נפח הקיבולת הימית העולמית.